MOTOR BOT GÖVDE TİPLERİ

                      MOTOR BOT GÖVDE TİPLERİ

 

    Merhaba, bugün motor bot gövde tipleri hakkında konuşmak istedim.

 


    İncelemek istediğim ilk motor bot gövde tipi tabii ki kulağa ve göze en eğlenceli gelen runaboat ya da V bottom hull diye adlandırabileceğimiz motor gövde tipi.

 

    Sivri gövdesi ile dalgaları adeta pişmaniye gibi kesen bu gövde tipi yüksek hız için kullanılmaya müsaittir. Bu motor gövde tipi denizlerde oldukça iş görecektir aynı zamanda 8 metrenin de üzerinde olması ile birlikte seyir mesafesini arttıracaktır ek olarak tabii bir de bunun deep v model abisi vardır o ayrı bir boyuttur…. Ancak burada dikkat çekilmesi gereken önemli bir husus var. Bu tekne gövde tipi ne kadar basit ve çekici gelse de herkes tarafından kullanılması doğru olmayacak bir motor gövde tipidir. Bu motor gövde tipini kıyı balıkçılığı yapılan ya da göl gibi alanlarda kullanmak pek doğru olmayacaktır çünkü sahip olduğu gövde kıyılarda, sığ sularda seyirini engelleyecektir.

 

    İlk örneğimizde kıyı ve sığ bölgelerde kullanımını tavsiye etmediğimiz motor bot gövde tipine alternatif göstermemiz gerekirse o da kesinlikle Flat-bottom hull ya da utility tipi tekne gövde tipi olacaktır. Sizi her ne kadar V hull kadar heyacanlandırmayacak olsa da bu abimiz sizi göl ve kıyı balıkçılığında oldukça tatmin edecektir, kim bilir belki de düz bir yüzeye sahip olması sizi istifleme konusunda daha mutlu edecektir aynı zamanda kolay kullanılabilir olması da kafanızı daha serin tutacaktır.

 

    Burada biraz hızlı olarak iki motor gövde tipinden bahsettim ancak bunlar derinlik ya da genişlik olarak çok daha farklı isimlerde anılabilir ve karşımıza çıkabilir burada gövde tiplerini üç temel başlık altında sınıflandırmamız en doğrusu olacaktır. Bunlardan ilki displacement hull tipi, tipik olarak flat bottom hull özellikleri barındırır hız ya da heyecandan daha çok yavaş ve istikrarlı bir şekilde gitmek için tasarlanmıştır. Suları kenarı iterek kendi yolunda kavrulacak bir gövde tipidir.

    Geleim Planning Hull’a burada esas mesele idareli bir şekilde bir yerden bir yere ulaşmaktan ziyade ani hızlar ve kalkışlardır. Kullanması kolay olmayan teknelerdir aynı zamanda v gövdesinin bir derinliğe sahip olduğunu unutmamakta fayda var. Sahip olduğu gövde sayesinde yukarıda da belirttiğim gibi denizi adeta keserek ilerler. Bu da sürat teknelerinde kullanılmasının esas amacıdır.

    Gelelim üçüncü ve son ana gövde tipimize o da semi-displacement hull olarak planning hull ve displacement hulll birlikteliği sonucu aramıza katılmıştır. Displacement hull’dan hızlı, planning hull’dan daha dayanıklı ve dirençlidir.

 






    Şimdi ana iskeleti de çizdiğimize göre favorim olmasa da gerçekten beni heyecanlandıran tekne gövde tiplerine gelmek istiyorum.

 

    Öncelik tabii ki Catamaran tipi gövdeye ait. Bu gövde tipi adeta denizi seven ancak bir gemide yaşadığını hissetmek istemeyen insanlar için üretilmiş tekne gibidir. Tüm gövde tiplerini unutun bu teknenin içerisinde evinizin salonundaymış gibi dört duvar çevrili durabilirsiniz. Bir gün eşime tekne alacağım zaman tercihim her zaman catamarandan yana olacaktır. Aynı zamanda su üzerinde daha stabil durabilme özelliği de yine artılardan birisi.

 



Ve geldi...

 

TRIMARANS

 

    Bu tekne tipi gerçekten insanı ilk gördüğü anda büyülüleyip içine güven ve rahatlık hissini yerleştiriyor. Sahip olduğu üç gövdesi ve ağırlık merkezinin ortada olması sayesinde oldukça stabil bir yapıya sahip olup catamarandan daha da hızlı bir yapıya sahip. Duruşu ve görünüşü gerçekten denize hakim bir vatoz balığı gibi. Catamaran ve trimaranların sahip oldukları bu güzel potansiyel yanında bir de olumsuz durumları var bunlardan en önemlisi ve başta geleni sahip oldukları fazladan gövdeler. Normal bir teknenin sadece 1 gövdesi bulunurken trimaranda üç adet bulunup gövde bakımı x3 eder. Aynı zamanda sürtünme oranı ile birlikte bu gövdeleri hareket ettirmek tek gövdeli teknelerden zordur.









Benim oldukça eğlenerek yazdığım bir yazı oldu, umarım sizin için de öyle olacaktır.


Pruvanız neta işleriniz hayırlı olsun.


Allah selamet versin, görüşmek üzere.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KILAVUZLUK, RÖMORKAJ VE PALAMAR TARİFESİ

LAYTIME