MOTOR BOT GÖVDE TİPLERİ
MOTOR BOT GÖVDE TİPLERİ
Merhaba, bugün motor bot gövde tipleri hakkında konuşmak
istedim.
İncelemek istediğim ilk motor bot gövde tipi tabii ki kulağa
ve göze en eğlenceli gelen runaboat ya da V bottom hull diye adlandırabileceğimiz
motor gövde tipi.
Sivri gövdesi ile dalgaları adeta pişmaniye gibi kesen bu gövde
tipi yüksek hız için kullanılmaya müsaittir. Bu motor gövde tipi denizlerde
oldukça iş görecektir aynı zamanda 8 metrenin de üzerinde olması ile birlikte
seyir mesafesini arttıracaktır ek olarak tabii bir de bunun deep v model abisi
vardır o ayrı bir boyuttur…. Ancak burada dikkat çekilmesi gereken önemli bir
husus var. Bu tekne gövde tipi ne kadar basit ve çekici gelse de herkes
tarafından kullanılması doğru olmayacak bir motor gövde tipidir. Bu motor gövde
tipini kıyı balıkçılığı yapılan ya da göl gibi alanlarda kullanmak pek doğru
olmayacaktır çünkü sahip olduğu gövde kıyılarda, sığ sularda seyirini
engelleyecektir.
İlk örneğimizde kıyı ve sığ bölgelerde kullanımını tavsiye
etmediğimiz motor bot gövde tipine alternatif göstermemiz gerekirse o da kesinlikle
Flat-bottom hull ya da utility tipi tekne gövde tipi olacaktır. Sizi her ne
kadar V hull kadar heyacanlandırmayacak olsa da bu abimiz sizi göl ve kıyı balıkçılığında
oldukça tatmin edecektir, kim bilir belki de düz bir yüzeye sahip olması sizi
istifleme konusunda daha mutlu edecektir aynı zamanda kolay kullanılabilir
olması da kafanızı daha serin tutacaktır.
Burada biraz hızlı olarak iki motor gövde tipinden bahsettim
ancak bunlar derinlik ya da genişlik olarak çok daha farklı isimlerde
anılabilir ve karşımıza çıkabilir burada gövde tiplerini üç temel başlık altında
sınıflandırmamız en doğrusu olacaktır. Bunlardan ilki displacement hull tipi,
tipik olarak flat bottom hull özellikleri barındırır hız ya da heyecandan daha
çok yavaş ve istikrarlı bir şekilde gitmek için tasarlanmıştır. Suları kenarı
iterek kendi yolunda kavrulacak bir gövde tipidir.
Geleim Planning Hull’a burada esas mesele idareli bir
şekilde bir yerden bir yere ulaşmaktan ziyade ani hızlar ve kalkışlardır. Kullanması
kolay olmayan teknelerdir aynı zamanda v gövdesinin bir derinliğe sahip
olduğunu unutmamakta fayda var. Sahip olduğu gövde sayesinde yukarıda da belirttiğim
gibi denizi adeta keserek ilerler. Bu da sürat teknelerinde kullanılmasının
esas amacıdır.
Gelelim üçüncü ve son ana gövde tipimize o da semi-displacement
hull olarak planning hull ve displacement hulll birlikteliği sonucu aramıza katılmıştır.
Displacement hull’dan hızlı, planning hull’dan daha dayanıklı ve dirençlidir.
Şimdi ana iskeleti de çizdiğimize göre favorim olmasa da gerçekten
beni heyecanlandıran tekne gövde tiplerine gelmek istiyorum.
Öncelik tabii ki Catamaran tipi gövdeye ait. Bu gövde tipi
adeta denizi seven ancak bir gemide yaşadığını hissetmek istemeyen insanlar
için üretilmiş tekne gibidir. Tüm gövde tiplerini unutun bu teknenin içerisinde
evinizin salonundaymış gibi dört duvar çevrili durabilirsiniz. Bir gün eşime
tekne alacağım zaman tercihim her zaman catamarandan yana olacaktır. Aynı
zamanda su üzerinde daha stabil durabilme özelliği de yine artılardan birisi.
Ve geldi...
TRIMARANS
Bu tekne tipi gerçekten insanı ilk gördüğü anda büyülüleyip
içine güven ve rahatlık hissini yerleştiriyor. Sahip olduğu üç gövdesi ve
ağırlık merkezinin ortada olması sayesinde oldukça stabil bir yapıya sahip olup
catamarandan daha da hızlı bir yapıya sahip. Duruşu ve görünüşü gerçekten denize
hakim bir vatoz balığı gibi. Catamaran ve trimaranların sahip oldukları bu
güzel potansiyel yanında bir de olumsuz durumları var bunlardan en önemlisi ve
başta geleni sahip oldukları fazladan gövdeler. Normal bir teknenin sadece 1
gövdesi bulunurken trimaranda üç adet bulunup gövde bakımı x3 eder. Aynı
zamanda sürtünme oranı ile birlikte bu gövdeleri hareket ettirmek tek gövdeli
teknelerden zordur.
Benim oldukça eğlenerek yazdığım bir yazı oldu, umarım sizin için de öyle olacaktır.
Pruvanız neta işleriniz hayırlı olsun.
Allah selamet versin, görüşmek üzere.
Yorumlar
Yorum Gönder